Veel mensen denken dat het voor
e-commerce (webshops) minder belangrijk is om content te schrijven. Je producten vertellen immers toch het verhaal? Fout! Vertel de bezoekers van je website
waarom ze juist jouw product moeten kopen! Mensen vertellen vaak een verhaal bij hetgeen dat ze gekocht hebben. Zeker wanneer je producten aanbiedt die op de smaak of het gevoel van mensen inspelen. Mensen lezen graag hoe het gemaakt wordt en door wie. Kortom, het verhaal achter het product.
Content is dus eigenlijk altijd het belangrijkste onderdeel van jouw website, voor zowel de gasten die je website bezoeken als voor Google. Daarnaast is de presentatie van de tekst ook belangrijk. Je kan nóg zo goede teksten hebben, maar als het lange lappen met kleine lettertjes zijn dan gaat niemand ze lezen. Een goede webdesigner kan je helpen hierover na te denken. Probeer in de regel aan te houden de tekst in korte blokken te plaatsen, zodat het uitnodigt om te lezen. Gebruik daarnaast kopjes met dikgedrukte of opvallende tekst met de dingen die je de bezoekers zéker wil vertellen. Zo creëer je ‘haakjes’ die de bezoekers uitnodigen de rest van het verhaal te lezen.